ОСНОВИ ПРОЄКТУВАННЯ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204288Ключові слова:
Система, виховна система, виховна система закладу загальної середньої освіти, проєкт, проєктування, педагогічне проєктування, проєктування виховної системи, основи проєктування виховної системи.Анотація
У статті висвітлено сутність поняття «виховна система закладу загальної середньої освіти», «проєктування виховної системи», проаналізовано основи проєктування виховних систем.
Метою статті є визначення та аналіз основ проєктування виховної системи закладу загальної середньої освіти. У статті схарактеризовано підходи (аксіологічний, особистісно-розвивальний, системний, детерміністський, синергетичний, формаційний, парадигмальний) та чинники, що визначають загальні основи проєктування виховних систем.
Посилання
Ventcel, K. N. (1992). Nravstvennoe vospitanie i svoboda [Moral education and freedom]. Svobodnoe vospitanie. 1, 6–11 [in Russian].
Dokuchaieva, V. V. (2007). Teoretyko-metodolohichni zasady proektuvannia innovatsiinykh pedahohichnykh system. Extended abstract of Doctor’s thesis. Luhansk [in Ukrainian].
Kyrychuk, V. O. (2013). Pedahohichne proektuvannia yak osnova upravlinnia rozvytkom osobystosti uchnia [Pedagogical design as a basis for pupil development management]. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti. 8–9, 90–95 [inUkrainian].
Kobernyk, O. M. (2012). Sutnisna kharakterystyka proektuvannia pedahohichnoho protsesu [Essential characteristic of pedagogical process design]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. 2, 101–109 [in Ukrainian].
Kobernyk, O. M. (2015). Teoretyko-metodychni zasady modeliuvannia vykhovnoi systemy shkoly [Theoretical and methodological principles of modeling the educational system of the school]. Pedahohichnyi almanakh. 25, 16–23 [in Ukrainian].
Kravcov, A. O. (2003). Proektirovanie vospitatel’noj sistemy shkoly v kontekste polikriterial’nogo podhoda k analizu pedagogicheskoj dejstvitel’nosti. Extended abstract of candidate’s thesis. Sankt-Peterburg [in Russian].
Makarenko, A. S. (1954). Metodyka orhanizatsii vykhovnoho protsesu. Kyiv, Vol. 5 [in Ukrainian].
Novikova, L. I. (2000). Vospitanie kak pedagogicheskaja kategorija. Pedagogika, 6, 32–33 [in Russian].
Orzhekhovska, V. M., Fedorchenko, T. Ye. (2014). Tekhnolohii rozbudovy vykhovnoi systemy zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu. Kirovohrad: Imeks-LTD [in Ukrainian].
Pryshchepa, S. M. (2014). Proektuvannia vykhovnoi diialnosti klasnoho kolektyvu. Uman [in Ukrainian].
Providnytstvo v osviti. Vid idei do vichnosti. (2017). I. T. Bohdanova (Ed.). Kyiv: Osvita Ukrainy [in Ukrainian].
Prohrama «Nova ukrainska shkola» u postupi do tsinnostei. (2018). Kyiv [in Ukrainian].
Stepanov, E. N. (2017). Personificirovannaja sistema vospitanija rebenka: pervonachal'nye predstavlenija. Klassnyj rukovoditel', 3, 5–17 [in Russian].