ОСНОВИ ПРОЄКТУВАННЯ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Микола Гагарін Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4773-3303

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204288

Ключові слова:

Система, виховна система, виховна система закладу загальної середньої освіти, проєкт, проєктування, педагогічне проєктування, проєктування виховної системи, основи проєктування виховної системи.

Анотація

У статті висвітлено сутність поняття «виховна система закладу загальної середньої освіти», «проєктування виховної системи», проаналізовано основи проєктування виховних систем.
Метою статті є визначення та аналіз основ проєктування виховної системи закладу загальної середньої освіти. У статті схарактеризовано підходи (аксіологічний, особистісно-розвивальний, системний, детерміністський, синергетичний, формаційний, парадигмальний) та чинники, що визначають загальні основи проєктування виховних систем.

Біографія автора

Микола Гагарін, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту.

Посилання

Ventcel, K. N. (1992). Nravstvennoe vospitanie i svoboda [Moral education and freedom]. Svobodnoe vospitanie. 1, 6–11 [in Russian].

Dokuchaieva, V. V. (2007). Teoretyko-metodolohichni zasady proektuvannia innovatsiinykh pedahohichnykh system. Extended abstract of Doctor’s thesis. Luhansk [in Ukrainian].

Kyrychuk, V. O. (2013). Pedahohichne proektuvannia yak osnova upravlinnia rozvytkom osobystosti uchnia [Pedagogical design as a basis for pupil development management]. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti. 8–9, 90–95 [inUkrainian].

Kobernyk, O. M. (2012). Sutnisna kharakterystyka proektuvannia pedahohichnoho protsesu [Essential characteristic of pedagogical process design]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. 2, 101–109 [in Ukrainian].

Kobernyk, O. M. (2015). Teoretyko-metodychni zasady modeliuvannia vykhovnoi systemy shkoly [Theoretical and methodological principles of modeling the educational system of the school]. Pedahohichnyi almanakh. 25, 16–23 [in Ukrainian].

Kravcov, A. O. (2003). Proektirovanie vospitatel’noj sistemy shkoly v kontekste polikriterial’nogo podhoda k analizu pedagogicheskoj dejstvitel’nosti. Extended abstract of candidate’s thesis. Sankt-Peterburg [in Russian].

Makarenko, A. S. (1954). Metodyka orhanizatsii vykhovnoho protsesu. Kyiv, Vol. 5 [in Ukrainian].

Novikova, L. I. (2000). Vospitanie kak pedagogicheskaja kategorija. Pedagogika, 6, 32–33 [in Russian].

Orzhekhovska, V. M., Fedorchenko, T. Ye. (2014). Tekhnolohii rozbudovy vykhovnoi systemy zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu. Kirovohrad: Imeks-LTD [in Ukrainian].

Pryshchepa, S. M. (2014). Proektuvannia vykhovnoi diialnosti klasnoho kolektyvu. Uman [in Ukrainian].

Providnytstvo v osviti. Vid idei do vichnosti. (2017). I. T. Bohdanova (Ed.). Kyiv: Osvita Ukrainy [in Ukrainian].

Prohrama «Nova ukrainska shkola» u postupi do tsinnostei. (2018). Kyiv [in Ukrainian].

Stepanov, E. N. (2017). Personificirovannaja sistema vospitanija rebenka: pervonachal'nye predstavlenija. Klassnyj rukovoditel', 3, 5–17 [in Russian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Гагарін, М. (2020). ОСНОВИ ПРОЄКТУВАННЯ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(3), 36–41. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204288

Номер

Розділ

Статті