ДО ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЄКТУ «ШКОЛА ТЬЮТОРСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ» У СИСТЕМІ ОСВІТИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204297Ключові слова:
Тьютор, тьюторський супровід, компетентність, методологія, підготовка вчителів, науково-педагогічний проєкт, школа тьюторської майстерності, здобувачі вищої освіти.Анотація
У статті розкрито проблему ІІ етапу реалізації науково-педагогічного проєкту «Школа тьюторської майстерності» у системі освіти України. У зв’язку зі складністю феномену діагностичні процедури мали комплексний характер і були спрямовані на дослідження всіх складників готовності до впровадження тьюторського супроводу. Так, коефіцієнт самооцінки готовності вчителів та здобувачів вищої освіти до тьюторського супроводу після завершення ІІ етапу науково-педагогічного проєкту суттєво зріс, що свідчить про ефективність упровадження інтерактивних, особистісно-орієнтованих форм і методів науково-дослідної роботи здобувачів вищої освіти в експериментальній групі.Посилання
Boiko, A. M. (2011). Tiutor – yakisno vyshcha pedahohichna pozytsiia i novyi prostir dukhovno-moralnoi vzaiemodii. Pedahohichni nauky. Poltava, Issue 2, 4–10 [in Ukrainian].
Demianenko, N. M. (2006). Systema tiutorstva: aktualizatsiia retrodosvidu Velykoi Brytanii. Zb. nauk. prats Poltavskoho derzh. ped. u-tu imeni V. H. Korolenka. Seriia «Pedahohichni nauky», 6(57), 72−75 [in Ukrainian].
Dychkivska, I. M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii. Kyiv [in Ukrainian].
Kovaleva, T. M. (2010). Osnovy t'yutorskogo soprovozhdeniya v obshchem obrazovanii. Lektsii 1‒4. Moskva: Pedagogicheskiy universitet «Pervoye sentyabrya» [in Russian].
Litovka, O. P. (2013). Tiutorstvo yak profesiino-pedahohichna pozytsiia maibutnoho vchytelia. Suchasni pedahohichni tekhnolohii pidhotovky maibutnikh uchyteliv v umovakh stupenevoi osvity: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Stakhanov, 202–208 [in Ukrainian].
Merkulova, N. V. (2017). Profesiina pidhotovka tiutoriv u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 54(107), 173−177 [in Ukrainian].
Moskalova, L. Yu. (2019). Tiutorskyi suprovid u zakladakh osvity yak stratehiia dukhovno-moralnoho rozvytku osobystosti. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 1, 114−123 [in Ukrainian].
Podplota, S. V. (2018). Tiutor yak subiekt moralnoho vykhovannia studentskoi molodi. Naukovyi chasopys NPU imeni M. D. Drahomanova «Istoryko-pedahohichni studii», 11‒12, 170−175 [in Ukrainian].
Pometun, O. I., Pyrozhenko, L. V. (2004). Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia. Kyiv [in Ukrainian].
Solonenko, A. M., Poznanska, O. V., Popeleshko, Yu. I. (2017). Naukovo-metodychnyi kontekst problemy fakhovoi pidhototvky tiutoriv u systemi vyshchoi osvity Ukrainy. Nauka i osvita, 4, 153–159 [in Ukrainian].
Stepanenko, O. (2018). Filosofski kontseptsii tiutorstva v konteksti problem vyshchoi osvity. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia,innovatsiini tekhnolohii, 7(81), 218–229 [in Ukrainian].