ВИХОВНА РОЛЬ ТЬЮТОРА В СУЧАСНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Світлана Подпльота Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького., Україна https://orcid.org/0000-0002-5184-9907

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204302

Ключові слова:

Заклад вищої освіти, моральне виховання, моральні цінності, тьютор, тьюторант, тьюторство, тьюторіал, тьюторські практики.

Анотація

Моральне виховання є основною вимогою якісної підготовки особистості в цивілізованому суспільстві. У статті запропоновано створити тьюторську систему виховання у контексті системи вищої освіти з метою вирішення існуючих недоліків у процесі морального виховання студентів. Розкрито роль тьютора у формуванні моральної культури молоді. Проаналізовано зміст, принципи, форми та методи тьюторських практик. Доведено необхідність використання прогресивного англійського досвіду з тьюторства з метою його впровадження у систему освіти України.

Біографія автора

Світлана Подпльота, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького.

Аспірант кафедри дошкільної освіти та соціальної роботи.

Посилання

Abramovskykh, N. V., Kazaeva, E. A. (2013). Tiutorstvo: ystoryia y sovremennost. Vestnyk Shadrynskoho hosudarstvennoho pedahohycheskoho ynstytuta, 3(19), 10−16 [in Russian].

Pro osvitu : Zakon Ukrainy vid 5 veresnia 2017 r. № 2145-VIII. (2017). Vidomosti Verkhovnoi Rady. Kyiv, № 38‒39, st. 380. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].

Anderson, C. (1997). Enabling and shaping understanding through tutorials. The experience of learning, 2, 184−197 [in English].

Beck, R. J. (2007). Towards a Pedagogy of the Oxford Tutorial. Irvine, CA: University of California, 26 [in English].

Beck, R. (2007). The Pedagogy of the Oxford Tutorial. Tutorial Education: History, Pedagogy, and Evolution: conference, Lawrence University, Appleton, WI, March 31 – April 1. URL: http://www. leejones.tk/teaching/beck.doc [in English].

Carrasco, V., & Lapeña, C. (2005). La acción tutorial en la Universidad de Alicante. In Investigar el diseño curricular: redes de docencia en el Espacio Europeo de Educación Superior, Alicante: Universidade de Alicante, 2, 329−358 [in Spanish].

Chin, T., Rabow, J., Estrada, J. (1999). Tutoring matters: everything you always wanted to know about how to tutor. Philadelphia: Temple University Press [in English].

Curzon, Lord (1909). Principles and Methods of University Reform. Oxford: OUP [in English].

Delors, J. (1996). Learning: the treasure within: report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty-first Century (highlights) [in English].

Earwaker, J. (1992). Helping and Supporting Students. Rethinking the Issues. Society for Research into Higher Education. London(England): Open University Press [in English].

Mayr-Harting, H. (2007). Oxford Tutorials. Tutorial Education: History, Pedagogy, and Evolution: conference, Lawrence University, Appleton, WI, March 31 – April 1 [in English].

Mayr-Harting, H. (2006). The Oxford Tutorial. Appleton, Wisconsin: Lawrence University [in English].

Palfreyman, D. (2002). The Oxford tutorial: Thanks, you taught me how to think. Oxford: Oxford Centre for Higher Education Policy Studies [in English].

Palfreyman, D., Tapper, T. (2000). Oxford and the Decline of the Collegiate Tradition. London. Portland: Woburn Press [in English].

Rayan, D. (2001). Perfection in politics and philosophy. The Oxford Tutorial. Oxford: Blackwell’s, 78–86 [in English].

Ryan, A. (2007). The Oxford Tutorial: History and Myth. Tutorial Education: History, Pedagogy, and Evolution : conference. Lawrence University, Appleton, WI, March 31 – April 1 [in English].

Schwarz, B., Glassner, A. (2003). The blind and the paralytic: Supporting argumentation in everyday and scientific issues. Arguing to learn, 227−260 [in English].

Sydney, S., Kirschenbaum, H. (1973). Readings in Values Clarification. Minneapolis: Winston Press [in English].

University of Oxford (2005). Education and Policy Standards Committee. Revised Learning and Teaching Strategy, 2005−2006. URL: www.admin.ox.ac.uk/epsc/guidance/learntch07.pdf [in English].

Weissbourd, R. (2003). Moral Teachers, Moral Students. Educational Leadership, 60(6), 6‒11 [in English].

Wheeler, S., Birtle, J. (1993). Society for Research into Higher Education: A Handbook for Personal Tutors. London (England): Open University Press [in English].

Williams, G. (2007). Socrates in Stellenbosch and Tutorials in Oxford. Tutorial Education: History, Pedagogy, and Evolution conference, Lawrence University, Appleton, WI, March 31 – April 1 [in English].

Wootton, S. (2007). An inductive inquiry into managing tutorial provision in post-compulsory education: Doctoral, Sheffield Hallam University (United Kingdom) [in English].

Wootton, S. (2013). Personal tutoring for the 21st century. Barnsley: The Further Education Tutorial Network [in English].

##submission.downloads##

Як цитувати

Подпльота, С. (2020). ВИХОВНА РОЛЬ ТЬЮТОРА В СУЧАСНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(3), 109–119. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204302

Номер

Розділ

Статті