ПОТЕНЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ ВОЛОНТЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ІНКЛЮЗИВНОМУ СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204305

Ключові слова:

Інклюзивна освіта, інклюзивне навчання, інклюзивне соціокультурне середовище, інклюзивна установа, волонтерство, волонтерська діяльність, інклюзивне волонтерство, домашнє візитування.

Анотація

У статті охарактеризовано питання створення інклюзивного соціокультурного середовища з метою можливості здійснення волонтерської діяльності в ньому. Для досягнення поставленої мети використано методи аналізу, синтезу, конкретизації, узагальнення. Розглянуто зміст основних понять окресленої проблеми. З’ясовано умови, при яких освітня інклюзивна установа/школа може виступати як інклюзивним соціокультурним середовищем та суб’єктом культури. Встановлено категорії населення, що можуть виступати волонтерами, та новітні підходи до здійснення волонтерської діяльності.

Біографії авторів

Світлана Фурдуй, Ізмаїльський державний гуманітарний університет.

Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри соціальної роботи, соціальної педагогіки та фізичної культури.

Ольга Замашкіна, Ізмаїльський державний гуманітарний університет.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи, соціальної педагогіки та фізичної культури.

Посилання

Vaynola R. KH. (1999). Volonters’kiy rukh v Ukrayini: tendentsiy i rozvytku. K.: Akadempres [in Ukrainian].

Zahalʹnonatsionalʹne doslidzhennya «Volonterstvo v Ukrayini»: Predstavnytstvo OON v Ukrayini. URL: http://www.un.org.ua/ua/publikatsii-ta-zvity/3981-zahalnonatsionalne-doslidzhennia-volonterstvo-v-ukrain [in Ukrainian].

Zamashkina O. (2018). Svoyeridnistʹ sotsialʹnoyi posluhy rannʹoho vtruchannya dlya rodyn, іaki mayutʹ ditey z osoblyvymy potrebamy: Sotsialʹne partnerstvo v inklyuzivniy osviti: yevropeysʹkyy vektor, ukrayinsʹki realiyi: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Izmayil: RVV IDHU, 13‒15 [in Ukrainian].

Zamashkina O. (2017). Sotsialʹno-pedahohichni umovy sotsialʹnoyi adaptatsiyi ditey z osoblyvymy potrebamy v osvitnʹomu prostranstve. Molodyy vcheniy, 10(50) zhovtenʹ, 439‒443 [in Ukrainian].

Inklyuzivna osvita v Ukrayini: zdobutki, problemy ta perspektyvy: rezyume analitychnoho Zvitu za rezulʹtatamy kompleksnoho doslidzhennya. (2012). K.: Pleyady [in Ukrainian].

Kolupayeva A. A. (2009). Inklyuzivna osvita: realiyi ta perspektyvy. K.: Sammit-Knyha [in Ukrainian].

Kontseptsiya rozvytku inklyuzivnoyi osvity v Ukrayini: nakaz MON Ukrayiny vid 1 zhovtnya 2010 r. № 912. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-kontseptsii-rozvitku-inklyuzivnogo-navchannya [in Ukrainian].

Nova ukrayinsʹka shkola: kontseptualʹni zasady reformuvannya serednʹoyi shkoly. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].

Sotsialʹna pedahohika: slovnyk-dovidnyk. (2009). T. F. Alyeksyeyenko (Ed.). Vinnytsya: Planer [in Ukrainian].

Taranchenko O. (2017). Sotsialʹne intehruvannya: Klyuchovyy kontsept inklyuziyi. Osoblyva dytyna: navchannya y vykhovannya, 3(83), 7‒15 [in Ukrainian].

Tarasov S. V. (2014). Obrazovatel’naia sreda kak sotsiokulʹturnaia i pedahohichnaia katehoriya. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/obrazovatelnaya-sreda-kak-sotsiokulturnaya-i-pedagogicheskaya-kategoriya

Wapling L. (2016). Inclusive Education and Children with Disabilities: Quality Education for Allin Lowand Middle in come Countries. CBM, Jan., 3. URL: https://www.google.com.ua/search?client=opera&q=Wapling+L.+Inclusive+Education+and+Children+with+Disabilities%3A+Quality+Education+for+All+in+Low+and+Middle+income+Countries%2F%2F+CBM.+Jan.+2016.+P.+3.&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

##submission.downloads##

Як цитувати

Фурдуй, С., & Замашкіна, О. (2020). ПОТЕНЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ ВОЛОНТЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ІНКЛЮЗИВНОМУ СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(3), 135–143. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204305

Номер

Розділ

Статті