ПОТЕНЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ ВОЛОНТЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ІНКЛЮЗИВНОМУ СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204305Ключові слова:
Інклюзивна освіта, інклюзивне навчання, інклюзивне соціокультурне середовище, інклюзивна установа, волонтерство, волонтерська діяльність, інклюзивне волонтерство, домашнє візитування.Анотація
У статті охарактеризовано питання створення інклюзивного соціокультурного середовища з метою можливості здійснення волонтерської діяльності в ньому. Для досягнення поставленої мети використано методи аналізу, синтезу, конкретизації, узагальнення. Розглянуто зміст основних понять окресленої проблеми. З’ясовано умови, при яких освітня інклюзивна установа/школа може виступати як інклюзивним соціокультурним середовищем та суб’єктом культури. Встановлено категорії населення, що можуть виступати волонтерами, та новітні підходи до здійснення волонтерської діяльності.Посилання
Vaynola R. KH. (1999). Volonters’kiy rukh v Ukrayini: tendentsiy i rozvytku. K.: Akadempres [in Ukrainian].
Zahalʹnonatsionalʹne doslidzhennya «Volonterstvo v Ukrayini»: Predstavnytstvo OON v Ukrayini. URL: http://www.un.org.ua/ua/publikatsii-ta-zvity/3981-zahalnonatsionalne-doslidzhennia-volonterstvo-v-ukrain [in Ukrainian].
Zamashkina O. (2018). Svoyeridnistʹ sotsialʹnoyi posluhy rannʹoho vtruchannya dlya rodyn, іaki mayutʹ ditey z osoblyvymy potrebamy: Sotsialʹne partnerstvo v inklyuzivniy osviti: yevropeysʹkyy vektor, ukrayinsʹki realiyi: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Izmayil: RVV IDHU, 13‒15 [in Ukrainian].
Zamashkina O. (2017). Sotsialʹno-pedahohichni umovy sotsialʹnoyi adaptatsiyi ditey z osoblyvymy potrebamy v osvitnʹomu prostranstve. Molodyy vcheniy, 10(50) zhovtenʹ, 439‒443 [in Ukrainian].
Inklyuzivna osvita v Ukrayini: zdobutki, problemy ta perspektyvy: rezyume analitychnoho Zvitu za rezulʹtatamy kompleksnoho doslidzhennya. (2012). K.: Pleyady [in Ukrainian].
Kolupayeva A. A. (2009). Inklyuzivna osvita: realiyi ta perspektyvy. K.: Sammit-Knyha [in Ukrainian].
Kontseptsiya rozvytku inklyuzivnoyi osvity v Ukrayini: nakaz MON Ukrayiny vid 1 zhovtnya 2010 r. № 912. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-kontseptsii-rozvitku-inklyuzivnogo-navchannya [in Ukrainian].
Nova ukrayinsʹka shkola: kontseptualʹni zasady reformuvannya serednʹoyi shkoly. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].
Sotsialʹna pedahohika: slovnyk-dovidnyk. (2009). T. F. Alyeksyeyenko (Ed.). Vinnytsya: Planer [in Ukrainian].
Taranchenko O. (2017). Sotsialʹne intehruvannya: Klyuchovyy kontsept inklyuziyi. Osoblyva dytyna: navchannya y vykhovannya, 3(83), 7‒15 [in Ukrainian].
Tarasov S. V. (2014). Obrazovatel’naia sreda kak sotsiokulʹturnaia i pedahohichnaia katehoriya. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/obrazovatelnaya-sreda-kak-sotsiokulturnaya-i-pedagogicheskaya-kategoriya
Wapling L. (2016). Inclusive Education and Children with Disabilities: Quality Education for Allin Lowand Middle in come Countries. CBM, Jan., 3. URL: https://www.google.com.ua/search?client=opera&q=Wapling+L.+Inclusive+Education+and+Children+with+Disabilities%3A+Quality+Education+for+All+in+Low+and+Middle+income+Countries%2F%2F+CBM.+Jan.+2016.+P.+3.&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8