СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ «ДОСЛІДНИЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ» У ВІТЧИЗНЯНІЙ ТА ЗАРУБІЖНІЙ ЛІТЕРАТУРІ

Автор(и)

  • Ірина Щербань Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна http://orcid.org/0000-0001-9140-1683
  • Віталій Савченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна http://orcid.org/0000-0002-9918-7711

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(6).2021.250436

Анотація

У статті представлено результати дослідження сутності трактування поняття «дослідницька компетентність» у вітчизняній та зарубіжній літературі. Встановлено, що вітчизняні дослідники визначають дослідницьку компетентність як інтегральну особистісну якість, складне особистісне утворення, що поєднує в собі знання, уміння, навички та досвід діяльності дослідника і характеризується вмотивованістю та ціннісним ставленням до дослідницької діяльності. З’ясовано, що закордонні дослідники розглядають дослідницьку компетентність як поєднання навичок, знань і ставлень з моделями особистих компетенцій, як спосіб їхньої взаємодії для досягнення результату та як здатність успішно задовольняти індивідуальні та соціальні потреби. Виявлено, що вчені одноголосно відносять дослідницьку компетентність до однієї з ключових та називають її основою формування професійної компетентності.

Ключові слова: компетентність; дослідницька компетентність; дослідницька діяльність; знання, уміння та навички; індивідуальні та соціальні потреби; професійне навчання; наукова грамотність; готовність до наукової діяльності.

Біографії авторів

Ірина Щербань, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Kандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов.

Віталій Савченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Cтарший викладач кафедри технологічної освіти.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-06

Як цитувати

Щербань, І., & Савченко, В. (2022). СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ «ДОСЛІДНИЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ» У ВІТЧИЗНЯНІЙ ТА ЗАРУБІЖНІЙ ЛІТЕРАТУРІ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(6), 240–247. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(6).2021.250436

Номер

Розділ

Статті