ПЕДАГОГІЧНА МОВНО-КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЯК ЗДАТНІСТЬ ДО ВЗАЄМОДІЇ З УЧНЯМИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(12).2024.315021Ключові слова:
педагогічна; мовно-комунікативна компетентність; майбутній учитель; початкові класи; здатність; психологічний тренінг; вибіркові компоненти; педагогічна практика; взаємодія з учнями.Анотація
У статті розкрито проблему педагогічної мовно-комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкових класів як здатність до взаємодії з учнями. Відзначено тенденцію екстенсивного розвитку наукових досліджень проблеми спілкування, їх кількісне зростання, виділення нових аспектів аналізу, розробку проблеми спілкування в межах психології та педагогіки. Запропоновано розглянути проблему дослідження з позицій зв’язку між спілкуванням та навчанням. Виділено відповідно дві форми педагогічної взаємодії: комунікацію та спілкування, кожна з яких базується на моделі «суб’єкт – суб’єктного ставлення» як їх родової спільності. Встановлено, що ефективними формами мовно-комунікативної підготовки є соціально-психологічний тренінг, ділові ігри або імітаційні ігри, групова дискусія, семінари, вибіркові компоненти, педагогічна практика. Доведено, що проблема розвитку комунікативної компетентності інтегрує три аспекти: мовно-комунікативну компетентність здобувачів, педагогічну мовно-комунікативну компетентність здобувачів, мовно-комунікативну компе-тентність як вчителя, так і учня.